Suomen Vahvin Mies –yhdistys perustettiin vuonna 1987. (Vuonna 2022 yhdistys muutettiin osakeyhtiöksi). Olemme perustamisvuodesta asti järjestäneet vuosittaisia Suomen Vahvin Mies -kilpailuja, sekä muita tapahtumia ja pienempiä voimailu-kisoja. Pääpaino on Suomen Vahvin –kilpailuilla, joiden järjestämiseen panostammekin koko edeltävän vuoden edellisistä kisoista lähtien. Pitkä kokemus on opettanut paljon ja auttanut tapahtumien kehittämisessä.

Yhdistyksen alkuunpanijat Ilkka Nummisto ja Markku Suonenvirta osallistuivat erilaisiin näytöksiin sekä toimivat erilaisissa voimailuun liittyvissä tapahtumissa. Kaksikko kulki kertomassa lajista ja sen harrastamisesta nuorisokodeissa, vankiloissa ja monissa muissa kohteissa. SVM Oy:n tarkoituksena onkin edistää erityisesti nuorison liikuntaharrastusta siten, että siitä muodostuisi perinteinen, läpi koko elämän jatkuva käytäntö.

SVM Oy tarjoaa lajin harrastajille mahdollisuuden edetä kansainvälisiin koitoksiin. Suomen Vahvin Mies kilpailun voiton myötä aikanaan ovat maailmalle lähteneet myös erittäin tunnetut suomalaisvoimailijat kuten Jouko Ahola, Janne Virtanen ja Riku Kiri.